Spring naar inhoud

Kennismakingscursus

Het houden van honingbijen is een veelzijdige en interessante bezigheid. U zorgt voor de bijen door ze een goed onderkomen te bieden op een plaats met voldoende gevarieerde stuifmeel en nectar. Als beloning kunt u verschillende bijen-producten oogsten zoals honing, was en propolis.

Wilt u weten of bijen-houden iets voor u is?

Wij organiseren regelmatig een Kennismakingscursus. Een ervaren imker legt de basis van het imkeren uit en u neemt alvast een kijkje in een bijenkast. Op dit moment is het bijenseizoen weer voorBIJ, maar in april 2020 zullen we een planning gaan maken voor dergelijke BIJ-eenkomsten. Houd onze agenda in de gaten voor de data waarop kennismakingscursussen plaats zullen gaan vinden.

Als u zeker weet dat u wilt gaan bijen houden, kunt u zich aanmelden voor de Basiscursus Bijen houden. U krijgt dan een heel bijenseizoen theorie en praktijk. U sluit de cursus af met een examen en diploma. Tijdens het cursusjaar bent u gratis lid van de NBV en ontvangt u het ledenvakblad ‘Bijenhouden’ in de bus.

De basiscursus 2019 is inmiddels afgerond. In 2020 zal er weer een basiscursus worden gehouden. Voor meer info KLIK hier .