Spring naar inhoud

Kennismakingscursus

Het houden van honingbijen is een veelzijdige en interessante bezigheid. U zorgt voor de bijen door ze een goed onderkomen te bieden op een plaats met voldoende gevarieerde stuifmeel en nectar. Als beloning kunt u verschillende bijen-producten oogsten zoals honing, was en propolis.

Wilt u weten of bijen-houden iets voor u is?

Wij organiseren regelmatig een Kennismakingscursus. Een ervaren imker legt de basis van het imkeren uit en u neemt alvast een kijkje in een bijenkast. Op dit moment is het bijenseizoen weer voorBIJ, maar in april 2019 zullen we een planning gaan maken voor dergelijke BIJ-eenkomsten. Houd onze agenda in de gaten voor de data waarop kennismakingscursussen plaats zullen gaan vinden.

Als u zeker weet dat u wilt gaan bijen houden, kunt u zich aanmelden voor de Basiscursus Bijen houden. U krijgt dan een heel bijenseizoen theorie en praktijk. U sluit de cursus af met een examen en diploma. Tijdens het cursusjaar bent u gratis lid van de NBV en ontvangt u het ledenvakblad ‘Bijenhouden’ in de bus.

DE basiscursus is inmiddels gestart. In het najaar van 2019 zal worden bepaald of en zo ja wanneer er weer een basiscursus zal worden gehouden.