Spring naar inhoud

Basiscursus Bijenhouden

Sedert 2019 organiseert de imkersvereniging Schouwen-Duiveland voor geïnteresseerde beginnende imkers elk jaar een basiscursus bijenhouden van de Nederlandse BijenhoudersVereniging (NBV).

Tijdens deze basiscursus maakt u kennis met de vele facetten van het bijenhouden. Wellicht begint u al snel met een of twee bijenkasten en krijgt u een volkje van een collega imker. Uw eerste potje geslingerde eigen honing is een lekkernij en zult u niet snel vergeten. Voor u het weet bent u helemaal verslingerd aan het bijenhouden. Ook wordt in de basiscursus aandacht besteed aan de versterking van de biodiversiteit op Schouwen-Duiveland. Als beginnend imker leert u ook op welke manier u daarvoor medeverantwoordelijkheid kunt nemen.

Gedurende het cursusjaar bent u gratis lid van de NBV en de afdeling Schouwen Duiveland. De basiscursus wordt jaarlijks georganiseerd en biedt aan 15 cursisten plaats.

BASISCURSUS 2023

De afdeling Schouwen Duiveland van de Nederlandse Bijenhouders vereniging organiseert in 2023 een basiscursus voor geïnteresseerde beginnende imkers.
De cursus zal gegeven worden bij “De Rietgors”, Slikweg 8, 4321 SV Moriaanshoofd
In de maanden januari t/m april worden de theorielessen gegeven, die gevolgd worden door een aantal praktijklessen.
Tijdens deze lessen zult u met de vele facetten van het bijenhouden kennismaken.

Voor meer informatie en inschrijven: