Bestuivende insecten

Er is een prachtig boek over Wilde Bijen van een expert op dit gebied, Pieter van Breugel.
Dit boek is excl. verzendkosten te koop voor € 27,50. Via onze site is dit boek ook als PDF te downloaden.

GASTEN VAN BIJENHOTELS

Pieter van Breugel 2014 (2e druk 2017)
Dit boekwerk beschrijft in detail hoe je een bijenhotel kunt maken en aan welke eisen het moet voldoen. Ook beschrijft het uitvoerig welke 'gasten' er in komen logeren. Diverse soorten bijen en graafwespen bouwen er hun nestjes in, en daar komen weer verschillende roofdieren en parasieten op af. Dit levert vele uren kijkplezier op, en dat in eigen tuin!

Via knoppen is het boek op drie manieren te raadplegen: online (Lees boek), als PDF van het hele boek (Download) en in PDF van de afzonderlijke hoofdstukken (Losse hoofdstukken). Let op: de afzonderlijke hoofdstukken hebben een hogere resolutie (dus betere fotokwaliteit) dan de PDF van het gehele boek.

Voor de site waar je kunt kiezen tussen de hierboven opgesomde opties: KLIK HIER

Wilde Bijen foto's Albert de Wilde

Een prachtige informatieve Bijen en Hommels site met veel foto's van Albert de Wilde (Zeeland) KLIK HIER

Hier ook foto's van de Aziatische Hoornaar zoals die is gesignaleerd in Dreischor  september 2017 Drieschor, Zeeland KLIK HIER